Tuesday, October 17, 2017

Γιατί το Marketing είναι όπως το Flirting


Αν το καλοσκεφτείτε, όλοι οι άνθρωποι  αναζητούμε να ικανοποιήσουμε περίπου τις ίδιες ανάγκες.  Δεν έχει σημασία αν έχουμε γεννηθεί πλούσιοι ή φτωχοί, αν μεγαλώσαμε στην επαρχία ή στη πόλη, αν  ζούμε στην Ευρώπη ή την Αμερική. Όπου και να είμαστε, όπως και να είμαστε, όλοι μας  έχουμε ανάγκη  για υγεία, αγάπη, κοινωνικοποίηση, φιλία, χρήματα, φαγητό, αναγνώριση κλπ.

Αυτό που μας ξεχωρίζει ως οντότητες είναι πάντα ο τρόπος με τον οποίο προσπαθούμε να ικανοποιήσουμε τις κοινές μας ανάγκες. Ο καθένας από εμάς καθορίζεται από τις κοινωνικές  συναναστροφές του, τις  προσωπικές σχέσεις του, το είδος της εργασίας του, τις δραστηριότητες  στον ελεύθερο χρόνο του. Η δράση μας αναδεικνύει τον τρόπο, με τον οποίο εμείς επιλέγουμε να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες μας. Επομένως ο τρόπος είναι η ταυτότητά μας.

Έτσι λοιπόν, ενώ οι ανάγκες μας είναι ίδιες, ο τρόπος που προσπαθούμε να τις ικανοποιήσουμε είναι μοναδικός για τον καθένα.  Το ίδιο γίνεται και στο φλερτ. Δεν υπάρχουν δύο άτομα στον κόσμο που να φλερτάρουν ακριβώς με τον ίδιο τρόπο. Ο καθένας έχει τη δική του προσέγγιση.  Όταν θέλουμε να τραβήξουμε την προσοχή του άλλου φύλου, χρησιμοποιούμε την εικόνα που περνάμε προς αυτό. Πριν βγούμε έξω ένα πρώτο ραντεβού προσέχουμε πως θα ντυθούμε. Δοκιμάζουμε στον καθρέφτη ρούχα, παπούτσια και χτενίσματα.
Προσέχουμε τη  συμπεριφορά μας, τα θέματα που θα επιδιώξουμε ή θα αποφύγουμε να συζητήσουμε. Φροντίζουμε να δείχνουμε ειλικρινές ενδιαφέρον για τον απέναντι, ρωτάμε για να μάθουμε και μιλάμε για πράγματα που ενδιαφέρουν και τους δύο. Παρατηρούμε τη χημεία που υπάρχει μεταξύ μας και χρησιμοποιούμε το feedback για να καταλάβουμε αν πρέπει να προχωρήσουμε ή να αποχωρήσουμε.

Και  ασχολούμαστε  με αυτά τα «λίγα» μόνο  εάν είμαστε «ψημένοι» στο παιχνίδι. Αυτό προϋποθέτει να έχουμε συσσωρεύσει εμπειρία από το παρελθόν, να έχουμε γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό μας, να έχουμε κατανοήσει το αντίθετο φύλο και  έχουμε να ξεχωρίσει  τον τύπο που μας ταιριάζει.  Διότι αν δεν έχουμε «ψηθεί»,  θα πρέπει να ασχοληθούμε και με αυτά, κάτι που απαιτεί πολύ χρόνο και αρκετή δουλειά.

Κάπως έτσι ισχύουν τα πράγματα και για το Marketing. Όταν σχεδιάζουμε μια στρατηγική marketing, ξεκινάμε από το «γνώθι σαυτόν». Στη συνέχεια μελετούμε το περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιούμαστε, αναλύουμε το αγοραστικό κοινό,  διακρίνουμε το κοινό που θα στοχεύσουμε και επιλέγουμε το μήνυμα με το οποίο θα του απευθυνθούμε. Τα κανάλια που θα χρησιμοποιήσουμε για να προβληθούμε είναι γνωστά και συγκεκριμένα.  Όλες οι διαφημίσεις, τα άρθρα και οι φωτογραφίες μας θα προβληθούν στην τηλεόραση, στο διαδίκτυο, στο ραδιόφωνο κλπ. Το μήνυμά μας, θα προβληθεί μέσα από τα ίδια κανάλια, μαζί με τα υπόλοιπα μηνύματα. Το θέμα είναι ποιο μήνυμα θα καταφέρει να τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού και να πείσει. Και αυτό εξαρτάται από τον τρόπο, ο οποίος είναι μοναδικός  για κάθε εταιρία και κάθε προϊόν. 

Για αυτό και το marketing είναι όπως το flirting. Είναι συναρπαστικό διότι έχει συγκεκριμένη στρατηγική, αλλά  και απεριόριστους τρόπους έκφρασης

No comments:

Post a Comment