Εδώ και 2 έτη έχω στραφεί στο ελεύθερο επάγγελμα. Μαζί με τον συνέταιρό μου, ξεκινήσαμε μια εταιρία παροχής υπηρεσιών διαφήμισης και προώθησης επιχειρήσεων στο διαδίκτυο. Μετά από πολλά χρόνια στην αγορά ως υπάλληλος, μπορώ να πω πως ήταν η καλύτερη απόφαση που πήρα ποτέ.
Όντας πλέον επιχειρηματίας/ ελεύθερος επαγγελματίας, έβλεπα την αγορά από μια μεγαλύτερη οπτική γωνία. Ξεκίνησα να έρχομαι σε επαφή με υποψήφιους πελάτες. Μου έδειχναν τις ιστοσελίδες των επιχειρήσεών τους: έβλεπα τη προηγούμενη δουλειά που είχε γίνει και μάθαινα την εταιρία κατασκευής και το ποσό που χρέωσε. Συνάντησα όλες τις περιπτώσεις. Καλές δουλειές από μεγάλες εταιρίες, καλές δουλειές από μικρές εταιρίες. Κακές δουλειές από μεγάλες εταιρίες και κακές δουλειές από μικρές εταιρίες.
Επιπλέον, από τις συζητήσεις που έκανα με όλους αυτούς τους πελάτες κατάλαβα ότι είχαν αρκετά παράπονα από τη σχέση τους με τους επαγγελματίες στους οποίους απευθύνθηκαν. Εκεί διαπίστωσα πως το μέγεθος ή το όνομα μιας εταιρίας, η εμπειρία και η γνώση, έχουν μικρή σημασία αν δεν συνοδευτούν από μια σωστή σχέση των ανθρώπων της εταιρίας με τον πελάτη τους.
Κατάλαβα πως αυτό που ψάχνουν οι πελάτες σε έναν επαγγελματία, είναι να ενδιαφέρεται πραγματικά για τη δουλειά του.
Αν το σκεφτείτε λίγο, το ενδιαφέρον είναι η μεγαλύτερη κινητήριος δύναμη για δράση, η οποία είναι ορατή σε όλα τα στάδια ενός project. Όταν ενδιαφερόμαστε προβαίνουμε σε επιπλέον ενέργειες.
Πόσες φορές έχετε διαπιστώσει πως ο επαγγελματίας στον οποίο αναθέσατε μια εργασία, καθυστερεί επειδή είναι ανοργάνωτος; Όμως εκείνος που ενδιαφέρεται, προνοεί: Δεν βιάζεται να ξεκινήσει ένα project, επειδή δεν είναι της λογικής "ξεκινάμε και θα τα δούμε στη πορεία". Ξεκαθαρίζει από την αρχή τις απαιτούμενες ενέργειες. Ρωτά τον πελάτη για διευκρινίσεις. Καταγράφει πιθανά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν μελλοντικά και φροντίσει να τα λύσει από την αρχή.
Πόσες φορές έχετε διαπιστώσει, ως μέλος μιας ομάδας για ένα project, πως δεν ξέρετε τι ακριβώς πρέπει να κάνετε γιατί κανείς δεν μπήκε στον κόπο να σας εξηγήσει; Όμως εκείνος που ενδιαφέρεται, επικοινωνεί: Για παράδειγμα, αν είναι project manager, θα φροντίσει να ξεκαθαρίσει τους στόχους της ομάδας και τις αρμοδιότητες του κάθε μέλους. Θα δώσει οδηγίες, θα λύσει απορίες, θα επιβλέπει, θα εμψυχώνει, θα ενημερώνει.
Πόσες φορές έχετε βρεθεί μπροστά σε μια επειγουσα κατάσταση και ο άνθρωπος, που μπορεί να την επιλύσει, καθυστερεί να επικοινωνήσει μαζί σας για να σας εξυπηρετήσει; ΄΄Ομως εκείνος που ενδιαφέρεται, είναι παρών: Είναι δίπλα μας τη στιγμή που τον χρειαζόμαστε.
Πόσες φορές έχετε διαπιστώσει πως ο επαγγελματίας στον οποίον απευθυνθήκατε, δεν επιδίωξε τελικά να λύσει το πρόβλημα, αλλά προσπάθησε να το "κρύψει" και αυτό επανήλθε μελλοντικά; Όμως εκείνος που ενδιαφέρεται, μαθαίνει: Αν δεν γνωρίζει πως να επιλύσει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα που παρουσιάζεται, θα ψάξει να βρει τη λύση του. Θα ερευνήσει, θα διαβάσει, θα γίνει καλύτερος και τελικά θα φτάσει στον στόχο του.
Εκείνος που ενδιαφέρεται, τελικά, ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους διότι δίνει το "κάτι παραπάνω" στη δουλειά του.
Επομένως ποιό είναι το δίδαγμα για όσους απευθύνονται σε εταιρίες παροχής υπηρεσιών και δεν ξέρουν ποια να επιλέξουν; Ρωτήστε για τους ανθρώπους του την διοικούν. Προσπαθήστε να βρείτε άτομα που τους γνωρίζουν προσωπικά. Αν είναι άνθρωποι που ενδιαφέρονται για τον πελάτη τους, αυτό είναι κάτι που μαθαίνεται στην αγορά και μεταφέρεται από στόμα σε στόμα. Και ενίοτε παρακινούν άτομα σαν εμένα να γράφουν άρθρα όπως ΑΥΤΟ.
Όντας πλέον επιχειρηματίας/ ελεύθερος επαγγελματίας, έβλεπα την αγορά από μια μεγαλύτερη οπτική γωνία. Ξεκίνησα να έρχομαι σε επαφή με υποψήφιους πελάτες. Μου έδειχναν τις ιστοσελίδες των επιχειρήσεών τους: έβλεπα τη προηγούμενη δουλειά που είχε γίνει και μάθαινα την εταιρία κατασκευής και το ποσό που χρέωσε. Συνάντησα όλες τις περιπτώσεις. Καλές δουλειές από μεγάλες εταιρίες, καλές δουλειές από μικρές εταιρίες. Κακές δουλειές από μεγάλες εταιρίες και κακές δουλειές από μικρές εταιρίες.
Επιπλέον, από τις συζητήσεις που έκανα με όλους αυτούς τους πελάτες κατάλαβα ότι είχαν αρκετά παράπονα από τη σχέση τους με τους επαγγελματίες στους οποίους απευθύνθηκαν. Εκεί διαπίστωσα πως το μέγεθος ή το όνομα μιας εταιρίας, η εμπειρία και η γνώση, έχουν μικρή σημασία αν δεν συνοδευτούν από μια σωστή σχέση των ανθρώπων της εταιρίας με τον πελάτη τους.
Κατάλαβα πως αυτό που ψάχνουν οι πελάτες σε έναν επαγγελματία, είναι να ενδιαφέρεται πραγματικά για τη δουλειά του.
Αν το σκεφτείτε λίγο, το ενδιαφέρον είναι η μεγαλύτερη κινητήριος δύναμη για δράση, η οποία είναι ορατή σε όλα τα στάδια ενός project. Όταν ενδιαφερόμαστε προβαίνουμε σε επιπλέον ενέργειες.
Πόσες φορές έχετε διαπιστώσει πως ο επαγγελματίας στον οποίο αναθέσατε μια εργασία, καθυστερεί επειδή είναι ανοργάνωτος; Όμως εκείνος που ενδιαφέρεται, προνοεί: Δεν βιάζεται να ξεκινήσει ένα project, επειδή δεν είναι της λογικής "ξεκινάμε και θα τα δούμε στη πορεία". Ξεκαθαρίζει από την αρχή τις απαιτούμενες ενέργειες. Ρωτά τον πελάτη για διευκρινίσεις. Καταγράφει πιθανά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν μελλοντικά και φροντίσει να τα λύσει από την αρχή.
Πόσες φορές έχετε διαπιστώσει, ως μέλος μιας ομάδας για ένα project, πως δεν ξέρετε τι ακριβώς πρέπει να κάνετε γιατί κανείς δεν μπήκε στον κόπο να σας εξηγήσει; Όμως εκείνος που ενδιαφέρεται, επικοινωνεί: Για παράδειγμα, αν είναι project manager, θα φροντίσει να ξεκαθαρίσει τους στόχους της ομάδας και τις αρμοδιότητες του κάθε μέλους. Θα δώσει οδηγίες, θα λύσει απορίες, θα επιβλέπει, θα εμψυχώνει, θα ενημερώνει.
Πόσες φορές έχετε βρεθεί μπροστά σε μια επειγουσα κατάσταση και ο άνθρωπος, που μπορεί να την επιλύσει, καθυστερεί να επικοινωνήσει μαζί σας για να σας εξυπηρετήσει; ΄΄Ομως εκείνος που ενδιαφέρεται, είναι παρών: Είναι δίπλα μας τη στιγμή που τον χρειαζόμαστε.
Πόσες φορές έχετε διαπιστώσει πως ο επαγγελματίας στον οποίον απευθυνθήκατε, δεν επιδίωξε τελικά να λύσει το πρόβλημα, αλλά προσπάθησε να το "κρύψει" και αυτό επανήλθε μελλοντικά; Όμως εκείνος που ενδιαφέρεται, μαθαίνει: Αν δεν γνωρίζει πως να επιλύσει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα που παρουσιάζεται, θα ψάξει να βρει τη λύση του. Θα ερευνήσει, θα διαβάσει, θα γίνει καλύτερος και τελικά θα φτάσει στον στόχο του.
Εκείνος που ενδιαφέρεται, τελικά, ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους διότι δίνει το "κάτι παραπάνω" στη δουλειά του.
Επομένως ποιό είναι το δίδαγμα για όσους απευθύνονται σε εταιρίες παροχής υπηρεσιών και δεν ξέρουν ποια να επιλέξουν; Ρωτήστε για τους ανθρώπους του την διοικούν. Προσπαθήστε να βρείτε άτομα που τους γνωρίζουν προσωπικά. Αν είναι άνθρωποι που ενδιαφέρονται για τον πελάτη τους, αυτό είναι κάτι που μαθαίνεται στην αγορά και μεταφέρεται από στόμα σε στόμα. Και ενίοτε παρακινούν άτομα σαν εμένα να γράφουν άρθρα όπως ΑΥΤΟ.
No comments:
Post a Comment