Wednesday, September 21, 2011

Για το Πανεπιστήμιο ρε Γαμώτο!

Ακούω απο διάφορα στόματα να λέγεται οτι οι καταλήψεις καλώς γίνονται διότι πρέπει να αντιδράσει η Πανεπιστημιακή Κοινότητα στο νέο νομοσχέδιο. Κύριοι καταληψίες και κύριοι Καθηγητάδες, ξεχνάτε κάτι πολύ σημαντικό. Το Πανεπιστήμιο είναι ΔΗΜΟΣΙΟ αγαθό. Που σημαίνει οτι ανήκει σε όλους μας, φοιτητές η μη, αποφοίτους η μη. Επειδή λοιπόν το Πανεπιστήμιο είναι δημόσιο αγαθό, δεν νομιμοποιείται η Πανεπιστημιακή Κοινότητα απο μόνη της να αποφασίζει αν της αρέσει η οχι το νέο νομοσχέδιο και να προβαίνει σε παράνομες ενέργειες. Το αν το νομοσχέδιο είναι σωστό η λάθος θα το αποφασίσει ο λαός. Διότι ο λαός πληρώνει τα Πανεπιστήμια, ο λαός επωφελείται απο την έρευνα που γίνονται σε αυτά και απο το ανθρώπινο δυναμικό που βγαίνει απο εκεί άρα ο λαός θα πρέπει να είναι ο τελικός κριτής του νέου νομοσχεδίου. Φυσικά και αναγνωρίζω την ύπαρξη εσωτερικών θεμάτων για τα οποία πρέπει να αποφασίζουν μόνο τα Πανεπιστήμια. Εδώ όμως μιλάμε για ένα νόμο του Ελληνικού Κράτους ο οποίος ψηφίστηκε απο την Πλειοψηφεία της Βουλής και αφορά όλους μας.

Το άσυλο λειτούργησε πολυ ζημιογόνα στο παρελθόν και το ξέρουμε όλοι. Αυτό δεν είναι κάτι που αφορά όμως μόνο το Πανεπιστήμιο. Οι καταλήψεις στο Πανεπιστήμιο που το άσυλο προστάτευσε στο παρελθόν, προκάλεσαν μεγάλες υλικές ζημιές στις γύρω περιοχές, στρέβλωσαν την νοοτροπία φοιτητών και αποφοίτων, μείωσαν την ποιότητα των παρεχόμενων μαθημάτων και τελικώς δημιούργησαν αποφοίτους με μεγάλες ελλείψεις γνώσεων στο αντικείμενό τους. Απο αυτό το αποτέλεσμα ζημιώνεται ολόκληρη η κοινωνία και όχι μόνο το Πανεπιστήμιο το οποίο η κοινωνία συντηρεί. Το άσυλο λοιπόν δεν είναι ένας νόμος που αφορά μόνο τα εσωτερικά ενός Πανεπιστημίου για να μπορούν οι καθηγητές και οι φοιτητές να αποφασίζουν ότι θέλουν μεταξύ τους. Το θέμα του ασύλου αφορούσε και αφορά όλους μας. Ειδικότερα δε, όταν τα Πανεπιστήμια τα πληρώνουμε όλοι μας είτε φοιτούμε σε αυτά είτε οχι.

Αν κάποιο Πανεπιστήμιο λοιπόν, θέλει να αποφασίζει απο μόνο του , τι θέλει να κάνει, τότε να φροντίσει να εξασφαλίζει και απο μόνο του την χρηματοδότησή του για να μην δημιουργούνται παρεξηγήσεις. Μέχρι όμως να φτάσει σε αυτό το σημείο της πλήρους ανεξαρτησίας, απο την στιγμή που το Πανεπιστήμιο το πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος, ο συγκεκριμένος νόμος που ψηφίστηκε απο την Βουλή θα πρέπει να γίνει σεβαστός. Αυτά για να εξηγούμαστε.

Πάμε τώρα στις καταλήψεις. Έχουμε παρερμηνεύσει πολλά πράγματα σε αυτή τη χώρα και το Ελληνικό Πανεπιστήμιο σίγουρα δεν αποτελεί εξαίρεση. Ποιός είναι ο πρωταρχικός ρόλος του Πανεπιστημίου; Είναι να διδάσκει στους φοιτητές του την επιστήμη που το ίδιο υπηρετεί. Οποιαδήποτε ενέργεια η οποία παρεμποδίζει αυτό τον ρόλο, ειδικότερα όταν η ενέργεια αυτή γίνεται με αντιδημοκρατικούς τρόπους, είναι ηθικά ανυπόστατη, είναι παράνομη και πρέπει να αντιμετωπίζεται ως τέτοια. Το δικαίωμα του φοιτητή να παρακολουθεί τα μαθήματά του και να εξετάζεται σε αυτά, έρχεται πρώτο σε προτεραιότητα απο όλα τα υπόλοιπα «δικαιώματα» που επικαλούνται οι καταληψίες πως πρέπει να εξασκήσουν. Και το δικαίωμα του φοιτητή αυτού, είναι αδιαπραγμάτευτο, δηλαδή δεν το απωλεί ο φοιτητής ακόμη και αν το 99% των φοιτητών και καθηγητών θέλουν να γίνει κατάληψη. Οι καθηγητές πληρώνονται απο το Ελληνικό Κράτος να κάνουν μάθημα και όπως όλοι μας, είναι υποχρεωμένοι να σέβονται τους νόμους ασχέτως αν τους αρέσουν η οχι.

Και εμένα δεν μου αρέσουν πολλά πράγματα σε αυτή τη χώρα. Νομίζετε οτι μου αρέσει που το 60% απο εσάς ψηφίζει ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, δηλαδή την συνέχιση της ασυδοσίας και της παρανομίας σε αυτή τη χώρα; Νομίζετε οτι το θεωρώ δίκαιο να πληρώνω φόρους για μη παραγωγικούς ανθρώπους που μπήκαν με το ζόρι στο Δημόσιο για να εξαλείψουν την εργασιακή ανασφάλειά τους; Νομίζετε οτι μου αρέσει η ύπαρξη πολιτικών παρατάξεων στα Πανεπιστήμια που όχι μόνο παρανομούν αδιακρίτως, αλλά προσβάλλουν και την αισθητική μου με τις ατελείωτες αφίσες τους τις οποίες τις πληρώνουν τα κοινοβουλευτικά κόμματα, τα οποία είναι υπερχρεωμένα; Όχι δεν μου αρέσουν καθόλου όλα αυτά, αλλά απο την στιγμή που έχουμε δημοκρατία και πρέπει να συνυπάρξουμε όλοι σε αυτήν οφείλω να προσπαθώ να πείσω με νόμιμα μέσα για το σωστό των απόψεών μου.

Έτσι λοιπόν οι καταληψίες και οι καθηγητές οφείλουν πρωτίστως να σεβαστούν τον πρωταρχικό ρόλο λειτουργίας του Πανεπιστημίου και έπειτα να βρουν τα κατάλληλα μέσα, που δεν προσβάλλουν τα δικαιώματα συνανθρώπων τους, για να πείσουν την ελληνική κοινωνία για το δίκαιο των απόψεών τους. Μέχρι να το πετύχουν οφείλουν οι μεν καταληψίες φοιτητές να σεβαστούν το αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα των συμφοιτητών τους να παρακολουθούν τα μαθήματά τους και να εξετάζονται σε αυτά, οι δε καθηγητές να κάνουν το μάθημά τους όπως πρέπει.

Απλά και καθαρά, σε ένα Δημόσιο χώρο, η ελευθερία της έκφρασης απο κάποιους δεν μπορεί να εξασκείται σε βάρος συνανθρώπων τους που χρησιμοποιούν και αυτοί τον συγκεκριμένο Δημόσιο χώρο για να εξασκήσουν τα δικαιώματα για τα οποία δημιουργήθηκε αυτός ο χώρος. Έτσι λοιπόν και στο Πανεπιστήμιο καμία κατάληψη δεν μπορεί να νομιμοποιήσει την διακοπή των μαθημάτων με το έτσι θέλω, ούτε καν οι φοιτητικές ψηφοφορίες, αφού 1) Έχουμε Δημοκρατία και πρέπει να σεβόμαστε τους νόμους 2) η διδασκαλία των μαθημάτων είναι ο πρωταρχικός ρόλος για τον οποίον δημιουργήθηκε το Πανεπιστήμιο και μόνο ένας ισχυρός εγκέλαδος η μια πυρκαγιά νομιμοποιείται για να την διακόψει και 3) Ο λαός στο σύνολό του έχει τον πρώτο λόγο για το πως θα λειτουργούν τα Πανεπιστήμια και όχι μόνο η Πανεπιστημιακή Κοινότητα.

Αν δεν θέλουν να συμμορφωθούν όσοι υποκινούν τις καταλήψεις, οι πολιτικοί θα πρέπει να φροντίσουν να εφαρμοστεί ο νόμος και να προστατευτούν τα δικαιώματα των φοιτητών που θέλουν να κάνουν μάθημα. Ο πολιτικός κόσμος πρέπει να καταργήσει τις καταλήψεις για πάντα και να φροντίσει να συλλαμβάνονται εκείνοι που τις υποκινούν και τις συντηρούν. Το Πανεπιστήμιο δεν είναι ο μόνος χώρος ελεύθερης έκφρασης των απόψεων και η ενδεχόμενη επέμβαση της Αστυνομίας, δεν στερεί το δικαίωμα κάθε καταληψία να εκφράσει ελεύθερα την άποψή του μέσα η έξω απο αυτό. Τον αποτρέπει όμως απο το να την εκφράζει καταπιέζοντας ταυτόχρονα αδιαπραγμάτευτα δικαιώματα συμφοιτητών του.

Πραγματικά με λυπούν οι μετριότητες που κυβερνούν αυτή την χώρα ( όπως και εκείνοι που τους ψηφίζουν). Αντί να γίνονται οι ίδιοι φορείς των εξελίξεων, περιμένουν τις εξελίξεις να γίνουν απο μόνες τους. Η ψήφιση της κατάργησης του ασύλου απο μόνη της δεν μου λέει τίποτα για ένα πολιτικό που το κατάφερε. Ναι, είναι ένα βήμα μπροστά, αλλά νόμοι στην Ελλάδα ψηφίζονται πολλοί που δεν τηρούνται. Η τήρηση του νόμου είναι εκείνη που θα μου πει πολλά για ένα πολιτικό πρόσωπο η για ένα πολιτικό κόμμα. Και αυτή τη στιγμή ο νόμος δεν τηρείται. Ένας πολιτικός δεν εμπνέει με τα λόγια του, εμπνέει με τις πράξεις του. Και η κυβέρνηση ενώ στα λόγια ήταν καλή, στην πράξη, απλά ανέχεται αυτή την περίοδο την μη τήρηση του νόμου. Αντι να προστατεύει ένα κοινωνικό αγαθό απο το οποίο επωφελούμαστε όλοι μας και το πληρώνουμε όλοι μας, ανέχεται τις καταλήψεις.

Είναι άκρως ενθαρρυντικό να βλέπεις φοιτητές να παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους και να διεκδικούν ένα καλύτερο Πανεπιστήμιο. Είναι γενικά ενθαρρυντικό να βλέπεις άτομα να παίρνουν πρωτοβουλίες για να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα. Είναι όμως λυπηρό ταυτόχρονα το γεγονός οτι οι πολιτικοί ηγέτες του τόπου αντί να ήταν μπροστάρηδες στην προσπάθεια αυτή, είναι τόσο κατώτεροι των περιστάσεων ώστε οι ελπίδες όλων μας για ένα καλύτερο Πανεπιστήμιο  βασίζονται πιο πολύ στις φοιτητικές κινητοποιήσεις παρά στους Πολιτικούς που διοικούν αυτό τον τόπο και έχουν τα μέσα να τον αλλάξουν. Υπάρχει τεράστιο χάσμα νοοτροπίας μεταξύ των πολιτικών και των φοιτητών που μάχονται για ανοιχτά Πανεπιστήμια. Οι μεν (πολιτικοί) ανέχονται την κατάσταση, οι δε (φοιτητές) αναλαμβάνουν δράση. Οι μεν είναι δήθεν, οι δε είναι αυθεντικοί. Οι μεν είναι «λέγειν», οι δε είναι «πράττειν». Οι μεν αηδιάζουν, οι δε εμπνέουν. Οι μεν είναι «ηγέτες», οι δε είναι Ηγέτες. Οι μεν είναι παράδειγμα προς αποφυγήν, οι δε παράδειγμα προς μίμηση. Οι μεν θα είναι απόντες απο την Ιστορία, οι δε θα γράψουν Ιστορία!

No comments:

Post a Comment